Wednesday, July 17, 2019

BLOG NINETEEN - July 17, 20119                                                                           English/ Español

In biblical times Solomon was the king of Jerusalem. He was a wealthy man. He had God-given wisdom. Solomon seemed to have everything he needed to make him happy. Unfortunately, that wasn't true. Solomon spent his life on personal pleasures. He didn't consider seeking God's wisdom as an important part of his life. As a result, he felt like he had lived a meaningless life. Wycliffe once said, "All of the pleasures and material things of life, when sought for their own sake, bring nothing but unhappiness and a sense of futility.

The Bible says there is a way we can live a meaningful and happy life. That way is through Jesus. He says, "I am the way and the truth and the life. No man comes to the Father except through me (John 14:6, NIV). Jesus loves us so much that He gave His life on the Cross. Three days later He was resurrected from the grave. As a result, Jesus had victory over sin and death. GOOD NEWS! Jesus can give us a life worth living.

                                                                  "The Memoirs of One Man's Journey Through Time."
                                                                                   Website: cpaulwooderson.com.



En tiempos bíblicos Salomón era el rey de Jerusalén. Era un hombre rico. Tenía sabiduría dada por Dios. Salomón parecía tener todo lo que necesitaba para hacerlo feliz. Desafortunadamente eso no era cierto. Salomón pasó su vida en placeres personales. No consideró la búsqueda de la sabiduría de Dios como una parte importante de su vida. Como resultado, sintió que había vivido una vida sin sentido. Wycliffe dijo una vez: "Todos los placeres y cosas materiales de la vida, cuando se buscan por su propio bien, no traen nada más que infelicidad y una sensación de inutilidad".

La Biblia dice que hay una manera en que podemos vivir una vida significativa y feliz. Así es a través de Jesús. "Yo soy el camino, la verdad y la vida -le contest Jesús-. Nadie llega al Padre sino por mí". (Juan 14:6, NVI) Jesús nos ama tanto que dio Su vida en la Cruz. Tres días después resucitó de la tumba. Como resultado, Jesús tuvo la victoria sobre el pecado y la muerte. ¡BUENAS NOTICIAS!
Jesús puede darnos una vida que valga la pena vivir.

No comments:

Post a Comment